Wednesday, April 28, 2010

Day 17 post - I AM HIRED!!

This afternoon, went to JobStreet.com at KL to sign the offer letter!



Yup now I'm the JobStreet.com Sdn Bhd employee as Recruitment Consultant



It happened so fast and i need to report on Monday..takutnya.... but still ALHAMDULILLAH



Ni medical check-up tak buat lagi, bank account tak bukak lagi.. semua kena buat esok...



Owh baju juga takde yang cantik dan baru. niat di hati tanak beli apa2 langsung until i finish my probation period (6 months - cos after that baru sign permanent) but i think i need A ('a' means one only, dina) pair of new shoes and A ('a' again means one ok sbb kamu takdak duit lagi!) new jacket maybe owhh tatau lah saya...need to wait for faie dis weekend. she's coming back to kl dis weekend ye kawan2.



Owh saya sangat gembira plus nervous sbb mcm my journey nk dpt dis job sgt lah senang dan dipermudahkan Allah. Hope this is the thing for me... but i dont want to be overwhelmed sbb kang takut ada benda tak jadi



But ada jugak orang yang tak happy dgn news ini..mungkin saja tak boleh tgk orang senang atau dengki atau jeles dgn rezeki orang... Ingat lah rezeki masing-masing tu lain..saya takde apa yang orang lain ade... tapi saya kena terima jugak kan hakikat itu..tak pe dina saba je ok..



anyway snap snappp!!! sila kembali ke mood gembira!



ok!! saya sangat gembira untuk menghabiskan sisa-sisa penganggur saya. selepas ini saya akan berkerja on monday.



owh yeay and congrats to my YAYA cos she's gonna start working on monday too at Securities Commission, Mount Kiara (tempat kerja tanak kalah eh masing-masing,,kemain lagik!!) owh btw securities itu bukan bermaksud jaga sekeriti gad tu ok...sila buka buku finance dan anda akan tahu...



saya suka yaya kerja di KL sbb skrg saya ada kawan di KL sudah... so DR. FAEZAH bila kamu nak pulang ke selangor or KL..sila lah pulang cepat... kau cabut je semua gigi org sg petani tu semua..pastu diorg dh semua takde gigi maka takde keje n kes kat SP so ko blh balik sini sudahhh



p.s: mungkin lepas ini anda yang saya akan interview kerana itu salah satu job description saya. meng interview candidates yang sesuai utk client2 saya!

6 comments:

Tukang Kebun said...

Congrats cik kak!!
So itulah rahsianya ehh, hehehe
I ade sorang potential candidate tgh mencari keje gak, nanti I pass kat U aje la boleh tak?..:p

dina rahim said...

arif g: ni ali g kah? siapa potential candidate tu? i tak tau if menginterview chef itu part of my job or not!

dina rahim said...

owh terima kasih cakap congrats!

Huda@Hood said...

ok!lepas i aku mntk keje jobstreet jugak!(english cam hape ade hati..) hahahahahah!~

Tukang Kebun said...

G tuh nickname zaman2 ITM..:p
chef pun ade byk laaa kat jobstreet, byk aje ads I dapat..:p
My friend bukan tukang masak macam I, die keje lain, more to management n event organizing etc

dina rahim said...

arif g: sure!! nnt i tlg tgk tgk kan for ur fren k