Thursday, April 22, 2010

Day 11 post - kawin

bukan saya yang nak kawin... tapi semua orang lain yang banyak nak kawen...

saya sangat muak pasal kawin.. bila dgr pasal kawin saya mula nak muntah (actually hari tu mmg muntah muntah pun pasal muak dgr pasal kawin)

bukan saya tak happy pasal org nk kawen (kawan2, i am happy for u seriously) tapi saya sedih kenapa waktu saya belum tiba lagi

bukannya saya memilih...in fact saya tak pernah putus asa mencuba... malah saya pernah pegi speed dating ok! tapi kenapa saya tak sebertuah orang lain yang ada orang sayang diorg sampai sanggup sehidup semati....

dan cerita pasal kawen sentiasa di keliling saya buat saya rimas dan nak muntah

tahun 2010 ni, 1 org kawen pon saya tak de pegi (accept for kenduri adik2 kakak ipar saya). sorry kepada yang menjemput in fact siap dtg rumah hantar kad kawen tapi saya tak pergi. it just that saya tak kuat utk pegi tgk org kawen dan pada masa yang sama saya tidak mempunyai masa depan yang cerah untuk hidup berpasangan.

yang lagi menyedihkan bila tgk orang ada anak... kadang2 saya lagi pandai jaga baby daripada org yg ada anak tapi saya belum lagi diberi kesempatan utk mempunyai anak (ok saya mmg pandai jaga baby, dr lahir sampai besar-bagi makan bagi tido bagi susu botol, panas kan susu express bm, mandikan bayi yg lembik2 tu, basuh berak, bg makan ubat apa lagi cuba la test..in fact dah pernah menjaga budak umo 4 tahun bersunat ok!siap jaga 2 org serentak ok! dr jaga makan, cuci dressing luka toottt, gantung kain untuk tutup time bersunat, bagi mandi budak bersunat semua saya dah pernah buat!)

saya sedih ketika menaip entry ini..dan air mata saya mengalir

bye korang.

9 comments:

IZZAH said...

my dear dina...

ttbe rasa nk me-respond entry mu ini..jgn sedey2 dot..doa byk2..Allah Maha Mendengar..He knows the best for u..i'm very sure, there will be someone out there who will be ur perfect garment..just keep on doa moga kita dpt bertemu org yang boleh menyayangi kita hingga ke syurga..

aku doakan yg terbaik buat sahabat aku sorg ni...


jgn sedey2 okeh..

luv u,
''cicit mojako''

p/s: just wanna test whether u still remember or not moyang aku nama apa..opss..bukan mojako ok..mukijo..u renamed it :p hehe..

dina rahim said...

hahahaha mujako!!!

hey thanx for d advice ummi...u made my day for bring up d mujako thingy!!!

IZZAH said...

hehe..ingt lg, ko gelak guling2 dlm kelas grup6 tu..ceh..atok aku ko x nama apa? haha

IZZAH said...

ko ingt x *

Huda@Hood said...

ala dot..air mate aku pn nk bgenang..blm sampai masenye la tu..walopon sume psl jage budak ko tau..(aku satu hape xtau!)..google saje..huhu~..kalo aku nk g dating ngan hubby, aku bg ko je la babysitkan hasya..hohoho~..mau tgk muvi!

dina rahim said...

WEH AKU SERIUS NAK JAGA HASYA SBB ANAK KO JE BABY GIRL YG AKU KENAL.ORG LAIN ANAK JANTAN JE..

syasya, auntie ada beli flower hat kat syasya tapi belum sampai lagi..auntie dh order jauh woo shipping..ehehehe

eh aizat pun anak ko baby girl kan..ehehehee...

btw aizat..nama mak ko pun agak kelaka jugak kan..atuk ko pun kelaka..tapi yg paling kelaka nama moyang ko sbb nama dia sama ngan katun jepun mujako!

ainSafian said...

dot, jgn la x dtg wedding aku :(

wayer said...

sebijik mcm i emo aritu..
last2 2-2 emo..
last2 i gelak2 je. lantak la biar dia yg decide..

nnt i da 30 susah nak conceive i remind je la dia yang nak lambat2 ;) bole tak gitu? :D

dina rahim said...

ain: ko nye kawen aku dtg 3-3 hari ok? dont worry!!!!

wayer: exactly, in fact ppl yg i kenal if kawen umo 30 n above or even late 20s mmg susah nak concieve..takut k... that's why i think if dh alang2 30 i tak kawen-kawen i tanak kawen, amek anak angkat n buat anak susuan mcm misha omar tu. abis cite :p