Saturday, May 08, 2010

Day 27 post - two is better than one kah?

lagu Acha Septriasa ada bertajuk "Berdua Lebih baik"

kalau orang putih pulak Boys Like Girls ft Taylor Swift "Two is Better than One"

tapi betul ke berdua itu lebih baik.

Bagi saya berdua itu hanya akan menjadi lebih baik jika dan hanya jika hidup anda menjadi lebih mudah. Tidak pening kepala... tidak susah hati... saya suka bila berdua itu menjadikan saya tidak perlu berfikir apa-apa.. saya suka relationship yang effortless... saya suka relationship yang my other half itu in control of any situation sbb saya sgt out of control. Now i know that all i need is a man who know how to control me. definitely! Itula definisi saya terhadap phrase "TWO IS BETTER THAN ONE"

dan BERDUA ITU LEBIH TERUK jika hidup lagi susah lagi menyusahkan. Saya tak suka relationship yang memerlukan saya membuat effort untuk please my other half. Saya rasa berfikir untuk menyenangkan hati orang itu menyebabkan saya bertambah susah. Bukan itu sahaja, bila kita tersalah langkah mula lah masalah pergaduhan itu wujud. Dah la saya ni hidup sorang sorang pun terkontang kanting dan bermasalah. Ni nak tambah lagi masalah dengan hidup berdua. Memang la berdua itu tidak lebih baik.

Jangan lah anda kata "Dina, in your dream la kamu nak jumpa lelaki yang mcm kamu nak" ... ini kerana i met the man and he had the quality. Definitely that kind of man exists. Cuma bukan jodoh saya maka have to let go lah kan... but to find that kind of man mmg susah la... i wud say... 1 in 5? so untuk jumpa d next one saya kena go through lagi 5 kali lah? woahhhh....

Mature, in control, knows how to lead me in everything, knows how to say the right thing at the right time dan yang paling penting, saya sentiasa effortless in the relationship.

i think i dont ask so much right? i know i can be pain in the ass but i believe there must be someone out there who is for me. saya sangat optimistic pada saat ini!

1 comment:

fara said...

buat tak apa yang aku suruh tu!!jot down and simpan..buat tak!!!!