Wednesday, June 16, 2010

Mencuri Idea

Tadi baca blog rakan-rakan. tersinggah di sini blog geng calis enjel saya si fara izuwin bini orang beranak satu

Tajuknya entrinya What's in your bag?

Banyak jugak saya came across blog orang yang tulis pasal entry ni sebelum ni...

maka saya pun nak tulislah apa yang saya ada dalam beg saya...

nak tau apa yg ada dalam bag saya?.... jeng jeng jenggg.....


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.







syiling itu berjumlah RINGGIT MALAYSIA TIGA PULUH DAN KOSONG SEN SAHAJA ye rakan-rakan...

dah tgh bulan sementara menunggu lagi seminggu nak masuk gaji mari kita mengorek tabung dan menggunakan sisa-sisa baki duit yang ada ye...

duit syiling tak bermakna tak boleh di pakai ye rakan-rakan... jangan malu dan jangan segan untuk mengira duit syiling anda untuk membayar makanan walaupun berharga lebih sepuluh ringgit ok... ini lah yang baru dinamakan survivor!!!


HA??APE DIE??? KESIAN KAT SAYA??


laaa ape susah... bukak la tabung derma kilat untuk saya...kalau nak terus depositkan dalam bank pon boleh..saya ada banyak akaun bank..ada Maybank, CIMB, Bank Islam, dan RHB juge... haaa boleh pilih nak depositkan dekat bank mana pun mengikut kemudahan masing-masing ye... tgk tu..saya banyak akaun bank cuma duit dalam tu je yang tak berapa nak banyak ye...

itu sahaja untuk kali ini ye rakan-rakan...pengajaran daripada entry ini adalah:

1. Jangan malu atau segan untuk menggunakan syiling anda dalam kuantiti yang banyak kerana nilainya sama cuma kepingan nya sahaja yang sedikit terlebih banyak berbanding duit kertas.

2. Jangan bawak duit syiling dengan banyak dalam henbeg kerana nanti bahu anda senget sebelah dan saket seperti saya. Jika berdegil jugak mahu bawak syiling yang banyak jugak silalah bawak bagpack ok. tapi takkan nak bawak bagpack semata-mata nak bawak syiling kot?

No comments: